تفاوت پمپ های آب مکانیکی و پمپ های آب برقی


معرفی پمپ های آب 

با پیشرفت علم همه به دنبال یک راه حل برای راحت تر شدن و دور شدن از موارد مکانیکی و نزدیک شدن به تکنولوژی و برقی شدن فرآیند هستیم.   با این حال، هر دو پمپ مکانیکی و الکتریکی گزینه های خوبی هستند و مانند هر چیز دیگری، هر دو نقاط قوت و کاستی های منحصر به فرد خود را دارند. سیستم های پمپ در انواع موتورها، موتورها، پمپ های لوله کشی و سیستم های خنک کننده استفاده می شود، اما آنها به طور مشابه عمل می کنند. آنها یک خلاء برای پمپاژ مایع – آب، گاز یا خنک کننده – از یک مکان به مکان دیگر ایجاد می کنند. در این پست که توسط کارشناسان محلی شما در تعمیر موتور الکتریکی و پمپ آب در گروه آبینه جمع آوری شده است، نحوه عملکرد پمپ های مکانیکی و الکتریکی و تفاوت آنها را شرح خواهیم داد.

پمپ های مکانیکی

پمپ‌های مکانیکی برای کار با فشارهایی ساخته نشده‌اند که الکتروپمپ‌ها می‌توانند در آن کار کنند – با پمپ‌های مکانیکی فشار کاری متوسط ​​5 یا 6 psi و پمپ‌های الکتریکی که فشار عملیاتی بین 30 تا 40 psi را تحمل می‌کنند.

پمپ های مکانیکی از یک دیافراگم متحرک استفاده می کنند که توسط یک میل لنگ که توسط یک موتور هدایت می شود، کار می کند. یک بازوی کوچک وجود دارد که حرکت می کند و به طور متناوب دیافراگم را سفت و آزاد می کند. این باعث ایجاد خلاء می شود که پمپ را تغذیه می کند.

کار با پمپ های مکانیکی ممکن است برای مکانیک پمپ متوسط ​​شما آسان تر باشد، زیرا فقط تخصص جمعی بیشتری برای پمپ های مکانیکی وجود دارد. این خبر خوبی برای مشاغل قدیمی با سیستم های آب قدیمی تر و برای اتومبیل های قدیمی با سیستم پمپ مکانیکی است.

پمپ های الکتریکی

پمپ های الکتریکی در انواع پرفشار و کم فشار عرضه می شوند. واضح ترین تفاوت پمپ های مکانیکی و الکتریکی در فشار خروجی آنهاست که کاربرد آنها را متفاوت می کند. ماشین‌های قدیمی‌تر عمدتاً برای فشار خروجی پمپ‌های الکتریکی ساخته نشده‌اند. به عنوان مثال، خودروهای قدیمی معمولا دارای پمپ سوخت مکانیکی هستند و از کاربراتور استفاده می کنند. خودروهای جدیدتر از سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کنند که فشار بالاتر پمپ الکتریکی برای آن مناسب است.

پمپ های الکتریکی انعطاف پذیرتر از پمپ های مکانیکی هستند. از آنجایی که پمپ های مکانیکی در واقع توسط یک میل لنگ به حرکت در می آیند، این بدان معناست که پمپ های مکانیکی باید نزدیک به موتور یا موتوری که میل لنگ را هدایت می کند قرار گیرند. پمپ های الکتریکی به صورت الکتریکی نیرو می گیرند، بنابراین می توان آنها را نزدیکتر به چیزی که پمپاژ می کنند قرار داد. به عنوان مثال، در یک خودرو، یک پمپ سوخت الکتریکی را می توان در داخل باک سوخت قرار داد.

خطر اولیه سیستم های پمپ الکتریکی، حداقل برای پمپ های سوخت، این است که اگر نشتی کنترل نشود، می تواند خطر آتش سوزی جدی ایجاد کند. مراقب علائم نشت پمپ (صدای ناله در باک یا پمپ، بوی سوخت) باشید تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنید. در صورت بروز نشتی با متخصص تعمیر موتور برق و پمپ آب تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *